In tijden van corona is het thuiswerken het nieuwe standaard geworden, wat betekend dat samenwerken en in contact blijven met de collega’s heel belangrijk is. Microsoft 365 kan uw bedrijf hierin helpen, maar biedt ook veel meer voordelen voor uw bedrijf. Welke features biedt Microsoft 365 nog aan? in deze artikel leggen we het uit.
Wat is Microsoft 365 ?
Microsoft 365 is kortom de hele office suite in een abonnementsformule, wat betekend dat je deze niet meer moet aankopen. Maar welke software krijg je nu juist met Microsoft 365? Deze toepassing krijg je standaard in de Office suite :
- Word (tekstverwerker)
- PowerPoint (presentaties)
- Excel (rekenbladen)
- Outlook (mailprogramma)
- OneNote (notitieblok)
- Publisher (opmaak van documenten en flyers)
- Acces (databases)
Met Microsoft 365 krijg je eveneens toegang tot de Office online suite, wat betekend dat je altijd verder kan werken op al je devices (pc/smartphone/tablet). Maar hoe kan je nu verder werken aan een bestand die je bv. niet op je gsm of tablet hebt staan? Dankzij Microsoft 365 krijg je 1TB aan OneDrive opslag, zodat je altijd en overal aan je bestanden kan. Naast alle bovenstaande zaken die bij in de Office suite zitten, krijg je ook altijd de laatste updates en functies die Microsoft toevoegt!
Welke features krijg je nog bij Microsoft 365?
-Microsoft Exchange online:
Een onderdeel van Microsoft 365 is Exchange online, maar wat doet Exchange online nu juist? Exchange zorgt ervoor dat al je mails gesynchroniseerd blijven op al je toestellen, maar ook je taken en to-do lijst. Naast hiervoor genoemde zaken bied Exchange online volgende zaken :
- Ruime limieten: De meeste mensen krijgen het ooit wel aan de hand : een volle mailbox. Natuurlijk nooit plezant, maar bij Exchange online geniet je van 50GB opslagruimte. Bij Exchange krijg je ook de mogelijkheid om bijlages te verzenden tot 150MB!
- Microsoft 365 Groups: Groepen maakt het samenwerken met collega’s in bv. bepaalde mailboxen vrij gemakkelijk, maar ook veilig zonder al teveel aanpassingen te moeten doen aan rechten. Sneller samenwerken met collega’s en minder zorgen moeten maken rond veiligheid, win-win dus!
-Online samenwerken met collega’s:
Microsoft geeft je ook heel functies als het gaat over samenwerken met collega’s met drie volgende programma’s :
- Teams: Met Microsoft Teams kan je chatten met je collega’s, maar ook documenten delen en meetings starten. Met Teams kan je ook bepaalde kanalen en groepen aanmaken, om bv. dat één project goed op te volgen.
- Yammer: deze tool kan je een beetje vergelijken met Facebook, maar dan voor je organisatie. Volg de Discovery Feed voor de laatste nieuwtjes in uw bedrijf, stuur berichtjes naar collega’s of volg groepen die je interesseren. Het grootste verschil dat Yammer heeft tegenover Facebook is dat Yammer alleen werkt met goedgekeurde emailadressen, zodat al jou bedrijfsgegevens geheim blijven! In deze video kan je meer info vinden rond Yammer.
- Planner: Met deze tool kan je gemakkelijk een team opstellen om bv. een bepaald project uit te werken. Een groot voordeel dat Planner heeft is dat je specifieke taken kan toewijzen aan leden van het team, binnen een bepaald termijn zodat je zeker bent dat alles op tijd afgeraakt. Op deze website kan je meer info vinden rond Planner.
-Online meetings:
thuiswerken is het nieuwe standaard. In deze tijden is het belangrijk om in contact te blijven met collega’s, maar ook klanten. Zoals hierboven uitgelegd kan je met Teams chatten met collega’s maar ook online meetings organiseren. Welke voordelen krijg je nog bij Teams als het gaat over online meetings?
- Voer een gesprek met een collega face to face, of tot 250 deelnemers!
- Maak gebruik van Whiteboard om ideetjes uit te werken, of een poll.
- werk real-time samen aan documenten.
- mogelijkheid om meetings op te nemen, handig voor als er bepaalde mensen die niet konden deelnemen.
- chats worden na de meeting bewaard op je toestel, zodat je na de meeting de chat terug kan lezen!