U had waarschijnlijk een heleboel redenen om een bedrijf te beginnen, maar ‘het runnen van een IT-omgeving’ zat daar waarschijnlijk niet tussen. Maar hoe meer u afhankelijk bent van digitale tools om in contact te komen met klanten, records bij te houden, verkopen te verwerken of welk doel u ook maar voor ogen hebt te realiseren, hoe meer het werken met technologie een dagtaak kan lijken.
vooral nu beveiliging steeds vaker een heikel onderwerp blijkt. Uit een recent onderzoek blijkt dat 62% van het KMO niet over de juiste vaardigheden beschikt om zelf beveiligingsproblemen op te lossen en 52% weet niet hoe zich te verdedigen tegen nieuwe cyberaanvallen.
Met een pakket beheerde IT-services kunt u deze last van uw schouders lichten. Wij zorgen voor de beveiliging, de bewaking en het onderhoud van uw technologie, zodat u zich op uw bedrijf kunt richten.
De vijf beste redenen waarom bedrijven kiezen voor beheerde IT-services
1. Betere IT-beveiliging
Bedrijven hebben meer dan ooit tevoren te kampen met cyberbedreigingen. Omdat deze bedreigingen zich
blijven ontwikkelen, is het moeilijk ze bij te benen of er zeker van te zijn dat u ertegen beschermd bent. Met een pakket beheerde services kunnen wij bewezen gelaagde beveiligingsprocessen en altijd actuele
oplossingen implementeren, zodat uw bedrijf veilig blijft en wet- en regelgeving omtrent gegevensbeveiliging kan naleven. Onze methode dekt alles, van eindpuntbeveiliging voor uw apparaten tot patchbeheer voor uw toepassingen, wachtwoordbeheerprocessen voor uw team, netwerkfirewalls, scannen op externe beveiligingsproblemen en meer.
Zonder beheerde services
Wanneer u geen pakket beheerde services met doorlopende bewaking, virusscans, wachtwoordvernieuwingsregels en duidelijk beveiligingsbeleid gebruikt, loopt u risico op gegevensinbreuk. Dit kan onder andere leiden tot reputatieschade, verloren tijd en omzet, en boetes voor overtreding van regelgeving.
2. Strategische budgetbepaling en voorspelbare kosten
Met beheerde services krijgt u meer controle over uw IT-uitgaven. Een kostenstructuur specifiek voor uw bedrijf, betekent dat u uw budget in vol vertrouwen kunt bepalen en niet te kampen krijgt met onverwachte kosten als iets uitvalt. Door gepland onderhoud voorkomt u dat dergelijke uitval überhaupt optreedt en wanneer u uw IT-omgeving door een partner laat beheren, is uw team minder tijd kwijt aan IT-problemen. We kunnen u ook advies geven over technologieën waarin u zou kunnen investeren om uw zakelijke doelen te behalen, zodat u op dergelijke kosten kunt anticiperen.
3. Operationele efficiëntie en uitbreiding van het bedrijf
Met behulp van een pakket beheerde services zorgen wij ervoor dat u optimaal profiteert van de technologieën
waarin u hebt geïnvesteerd. Dat betekent ononderbroken topprestaties van de hardware en software die u al in bezit hebt, waardoor uitval wordt beperkt of zelfs volledig wordt uitgesloten, en u strategisch kunt bepalen welke tools en systemen het beste aansluiten op uw behoeften. Dit draagt allemaal bij aan een productievere en efficiëntere werksituatie, zodat u uw bedrijf kunt uitbreiden zoals u dat zelf wilt.
Zonder beheerde services
Als u de IT-helpdesk alleen maar belt als iets opeens niet meer werkt, wat ook wel een probleem-oplossingscenario wordt genoemd, dan is het niet mogelijk om te allen tijde de beste prestaties uit uw apparatuur te halen, wat bij routinematig, proactief onderhoud wel het geval zou zijn. Niet alleen realiseert u zo niet het beste rendement uit uw investering in technologie, maar ook de productiviteit van uw team is hierdoor minder optimaal.
4. Betrouwbare gegevensbeveiliging
Stroomuitval, brand, overstromingen, pandemieën en andere onverwachte gebeurtenissen kunnen uw bedrijf
in oogwenk volledig verstoren. Om zo snel mogelijk weer helemaal operationeel te zijn, hebt u een allesomvattend, goed ontworpen plan voor back-up en beveiliging van gegevens nodig. Wij kunnen maatregelen voor bedrijfsherstel implementeren, zodat u bent beschermd tegen gegevensverlies, zelfs als er iets met uw fysieke IT-apparatuur gebeurt.
Zonder beheerde services
Als u geen robuuste back-upoplossing hebt geïmplementeerd, kan een onverwacht incident of een samenloop van omstandigheden uw bedrijf in één klap terug bij af brengen, wat betekent dat u verkooporders opnieuw moet instellen, klantenbestanden opnieuw moet bouwen.
5. Een proactieve benadering
Uiteindelijk draait het bij beheerde IT-services volledig om proactiviteit: niet om reageren op problemen die zich al hebben
voorgedaan, maar om anticiperen op dergelijke problemen, en niet om wachten tot de technologie uitvalt, maar deze juist
optimaal benutten. Dit biedt u niet alleen betere beveiliging, betere productiviteit en een beter rendement op uw technische
investeringen, maar ook zeker meer gemoedsrust.